Θα τολμήσει ο Αντ. Σαμαράς και θα κάνουν το
colpo grosso οι κινέζοι ή θα κάνει πίσω στις αναμενόμενες πιέσεις των
αμερικανο-γερμανών ο μεσσήνιος πολιτικός;
Ανοιχτή πρόταση στο...τραπέζι έριξαν οι κινέζοι για την αγορά του
ποσοστού του Δημοσίου στο Ελευθέριος Βενιζέλος καθώς το Πεκίνο επιθυμεί διακαώς
την απόκτηση πύλης εισόδου στην Ευρώπη και την δημιουργία συνδυαστικών υποδομών
που θα καλύπτουν αέρα- θάλασσα και υπό προϋποθέσεις σιδηροδρομική μεταφορά. Η πληροφορία έρχεται στο lobbystas.gr από
πηγή, που δεν σηκώνει αμφισβήτηση, και αφορά σε ένα ΄΄πολύ χοντρό πακέτο΄΄ που
φέρεται να υπόσχεται το Πεκίνο στην Αθήνα με δελεαστικούς όρους.
Εξαγορά του ποσοστού,
που έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, παράλληλη επιμήκυνση της σύμβασης λειτουργίας
μέχρι το 2046 με επιδίωξη των κινέζων να χτυπήσουν και το ποσοστό της Friedman
Pacific Asset Management, άμεση
λειτουργία από το φθινόπωρο απ΄ευθείας αεροπορικής σύνδεσης (η πρόταση λέγεται,
πως αφορά στην Air China) του Πεκίνου και τουλάχιστον άλλης μίας πόλης με την
Αθήνα, (σ.σ. η μόνη σοβαρή πρόταση, που είχε
συζητηθεί ποτέ ήταν αυτή μέσω του Δημήτρη Κουτσολιούτσου των Folli-
Follie δηλαδή ενός από τους ελάχιστους έλληνες επιχειρηματίες- πρεσβευτές στον
οποίο και οι κινέζοι έχουν απεριόριστη εμπιστοσύνη και πίνουν νερό στο όνομα
του) αξιοποίηση υφιστάμενων αποθηκευτικών χώρων (λέγεται, πως έχει γίνει
διερευνητική συζήτηση για το Factory Outlet) και δημιουργία νέων κέντρων
logistics, σύνδεση (μέσω Αττικής και
Προαστιακού ) με έξοδο προς Ελευσίνα αλλά και με την νέα γραμμή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
από Πειραιά (εγκαταστάσεις CoSco)
Η πηγή
μας υποστηρίζει, πως η πρόταση των κινέζων είναι εξωπραγματική και εάν έμπαινε
μπροστά θα μπορούσε να αλλάξει θεαματικά την εικόνα της ευρύτερης Αττικής, της
χώρας. Πολύ καλό για να είναι πραγματοποιήσιμο σκεφτήκαμε, καθώς κάτι τέτοιο
εμπλέκεται και με τις ευρύτερες γεωοπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στην
περιοχή. Σε ομολογουμένως δύσκολη
θέση ο Αντ. Σαμαράς φέρεται να
καλύπτεται πίσω από την πρόθεση του ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει σε διεθνή ανοιχτό
πλειοδοτικό διαγωνισμό (όπως άλλωστε είναι υποχρεωμένη η Ελλάδα ως χώρα μέλος
της Ε.Ε) οπότε.
ΣΗΜ. Η κατ΄ευφημισμόν απ΄ευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-
Πεκίνου γίνεται δύο φορές την εβδομάδα με την Air China (CA 962) αλλά ΜΕΣΩ
Μονάχου (...τόσο απ΄ευθείας), οι κινέζοι προφανώς και γνωρίζουν 2-3 σημαντικές
λεπτομέρειες όπως για
παράδειγμα το ότι ο φορέας λειτουργίας- διαχείρισης του
Ελευθέριος Βενιζέλος έχει διανείμει τα τελευταία δέκα χρόνια μερίσματα ύψους
1,15 δις ευρώ. Και πως με βάση τον βαθμό ωρίμανσης της ισχύουσας σύμβασης για
το 2013 θα είναι το υψηλότερο που θα έχει δοθεί ever.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου