Μετά τον έντονο αντιαμερικανισμό που φούντωσε μετά την δεκαετία του 80 έως και της μέρες μας, έχουμε περάσει τώρα στο στάδιο της κακής Γερμανίας Και τότε και τώρα αυτό το κλίμα λειτουργεί ως αμορτισέρ μιας κοινωνίας που αρέσκεται σε ατάκες όταν κάποιοι λίγοι και εκλεκτοί κερδίζουν εκατομμύρια.
Η Γερμανία, είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας παγκοσμίως και είναι ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Ελλάδας. Ο καλύτερος πελάτης της Ελλάδας είναι η Γερμάνια. Πάνω από 140 Γερμανικές εταιρίες είναι εγκατεστημένες στην Ελλάδα με επενδυμένα κεφάλαια πάνω από 2 δις ευρώ . Πάνω από δύο εκατομμύρια Γερμανοί τουρίστες επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας- μάλιστα σε σύνολο 15 εκατομμυρίων τουριστών που επιλέγουν τη χώρα μας οι Γερμανοί κατέχουν τη δεύτερη θέση, μετά τους Βρετανούς. Η χώρα μας το 2008 είχε στη διάθεσή της 8,5 δισ. ευρώ «μεικτά» από την ΕΕ, στον προϋπολογισμό της οποίας συμμετείχε με 2,3 δισ. ευρώ, δηλαδή έλαβε καθαρά 6,2 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, η Γερμανία προικοδοτήθηκε από το Κοινοτικό Ταμείο με 11 δισ. ευρώ, στο οποίο όμως συνέβαλε με 22 δισ. ευρώ, δηλαδή φεσώθηκε 11 δισ. ευρώ. Τα 8,5 δισ. ευρώ «μεικτά» που αναλογούν στην Ελλάδα αποτελούν το 8% των συνολικών εκταμιεύσεων της ΕΕ προς τα μέλη της. Όταν διαιρείται αυτό το 8% με τη «μεικτή» γερμανική συμβολή προκύπτει αποτέλεσμα 1,7 δισ. ευρώ. Όταν από αυτό το ποσό αφαιρείται η ελληνική συμμετοχή στον κοινοτικό προϋπολογισμό (περίπου 20% επί των «μεικτών» ποσών που αναλογούν στη χώρα μας) προκύπτει καθαρό αποτέλεσμα 1,36 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το τελικό ποσό που συνείσφερε η Γερμανία στην Ελλάδα. Ας περάσουμε στο σήμερα όμως όπου
Η Γερμανία παρέμεινε ο σημαντικότερος αγοραστής ελληνικών προϊόντων ανά τον κόσμο. Τα στοιχεία του α΄εννεαμήνου δείχνουν θετική εξέλιξη για το 65% του συνόλου των υποκατηγοριών ελληνικών πωλήσεων και για αρκετές κατηγορίες όχι μόνον ανάκτηση του εδάφους που χάθηκε το 2009 λόγω της κρίσης αλλά και την καλύτερη επίδοση της τελευταίας 3ετίας ή και 5ετίας.
Ο ρυθμός αύξησης των ελληνικές πωλήσεις προς την είναι κατά περίπου 2,5 φορές ανώτερος του μέσου όρου αύξησης των ελληνικών εξαγωγών (11,2% προς 3,75%). Ταυτοχρόνως, οι ελληνικές αγορές από την Γερμανία παρουσιάζουν σημαντική μεν μείωση, όμως αυτή υπολείπεται σημαντικά της μέσης μείωσης των ελληνικών εισαγωγών (13,41% έναντι 21,83%).
Οι πωλήσεις ελληνικών προϊόντων κατά την περίοδο αυτή ανήλθαν σε €1,31 δισ. έναντι €1,18 δις. την αντίστοιχη περίοδο 2009. Οι αγορές γερμανικών προϊόντων ανήλθαν σε €3,8 δις. το 2010 από 4,4 δισ. το 2009. Κατά συνέπεια, το εμπορικό μας έλλειμμα μειώθηκε κατά 22,5% σε €2,5 δισ. το 2010 από €3,2 δισ. το 2009. Ο όγκος εμπορίου παρουσίασε πτώση κατά 8,18% σε €5,1 δισ. το 2010 από €5,5 δισ. το 2009.
Ο λόγος εισαγωγών / εξαγωγών Ελλάδος – Γερμανίας διαμορφώθηκε σε 2,89 το 2010 από 3,70 το 2009.
Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την πρόβλεψη αύξησης του γερμανικού κατά 3,5% περίπου συνολικά το 2010 και τα κατ’ αρχήν στοιχεία που δείχνουν άνοδο της κατανάλωσης στην Γερμανία, δεν μπορεί παρά να δημιουργεί αισιόδοξη προοπτική για την μελλοντική εξέλιξη των ελληνικών πωλήσεων στην γερμανική αγορά.
Τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα ενδύματα και τα παρασκευάσματα λαχανικών παρέμειναν οι κυριότερες κατηγορίες των ελληνικών εξαγωγών. Οι πρώτες δύο κατηγορίες σημείωσαν πτώση, όμως οι επόμενες δέκα σημείωσαν σημαντική αύξηση. Τα φαρμακευτικά προϊόντα σημείωσαν πτώση κατά 2,11% σε €230 εκ., ενώ το α’ εξάμηνο του έτους εμφάνιζαν αύξηση. Τα ενδύματα συνέχισαν την καθοδική πορεία των τελευταίων ετών με πτώση κατά 4,9% σε €109 εκ. Τα παρασκευάσματα λαχανικών παρουσίασαν αύξηση κατά 4% σε €104,9 εκ., υψηλότερο σημείο της 3ετίας.Τα προϊόντα αλουμινίου παρουσίασαν σημαντική αύξηση κατά 42,8% σε €91εκ., επίσης υψηλότερη επίδοση 3ετίας.Οι μηχανές ήχου και εικόνας είχαν σημαντική αύξηση κατά 51,5% σε €86 εκ και οι μηχανές-συσκευές κατά 51% σε €50,2 εκ. Όλες οι υπόλοιπες διψήφιες κατηγορίες τροφίμων παρουσιάζουν αύξηση, όπως τα φρούτα-καρποί κατά 34,5% και αξία €82 εκ., τα γαλακτοκομικά κατά 4,65% σε 60 εκ., τα λαχανικά κατά 2,4% σε 52 εκ. Τα ποτά συνολικά παρουσίασαν μικρή αύξηση κατά 0,83% σε €38 εκ. Το ούζο είχε βελτίωση κατά 4,6% σε €10,2 εκ., όπως και η υποκατηγορία των λοιπών οινοπνευματωδών ποτών που εμφάνισε αύξηση κατά 434% σε €4,9 εκ. Αντιθέτως, ο οίνος κινήθηκε πτωτικά στο σύνολό του, με μεγάλες διακυμάνσεις, όμως, στις υποκατηγορίες. Αναλυτικότερα, η κατηγορία του παρθένου ελαιολάδου είχε αύξηση κατά 43,7% σε €13 εκ., της φέτας κατά 16,4% σε €45,7 εκ., το γιαούρτι κατά 18,7% σε €2,9 εκ .και το μέλι κατά 170% με μικρή αξία όμως €1,03 εκ. Αντιθέτως, πτώση εμφάνισαν οι πωλήσεις τσιπούρας ιχθυοκαλλιέργειας κατά 13% σε €7,6 εκ., ενώ αυξήθηκαν οι πωλήσεις λαυρακιού κατά 8,8% σε €2,9 εκ. Στην κατηγορία των λαχανικών, ανοδικά κινήθηκαν τα νωπά σπαράγγια (+20,2%, €24 εκ.) και τα αγγούρια (+91%, €12,7 εκ.), ενώ πτωτικά κινήθηκαν οι πιπεριές (-45%, €2,5 εκ.). Στην κατηγορία των νωπών φρούτων, ανοδικά κινήθηκαν όλες οι υποκατηγορίες, όπως τα σταφύλια (+6,2%, €17,1 εκ.), τα πεπόνια (+88%, €12,5 εκ.) και τα γλυκά πορτοκάλια (+157%, €11,2 εκ.).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου