Ο ΣΑΒΒΙΔΗΣ ΠΟΥΛΑΕΙ ΤΗΝ DONSKOY TABAK ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΕΚΑΠ

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ...

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times, ο Όμιλος Βαφειά, η Golden Ocean με έδρα στο Όσλο και η Spar Shipping δηλώνουν ότι είτε θα κινηθούν νομικά είτε θα αποχωρήσουν από τα συμβόλαιά τους. Η ελληνικών συμφερόντων Minerva Shipping επίσης δηλώνει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα εξόφλησης πληρωμών με την Grand China Logistics. «Πολλοί ακόμη πλοιοκτήτες ανά τον κόσμο δεν έχουν λάβει πληρωμές από την Grand China,
η οποία είναι μέλος του ομίλου HNA» αναφέρουν οι Financial Times.  Είναι η δεύτερη παρόμοια υπόθεση που απασχολεί τον διεθνή ναυτιλιακό κλάδο. Προσφάτως είχε δημιουργηθεί ανάλογη αναταραχή με την κρατική Cosco, η οποία είχε επίσης παγώσει τις πληρωμές «σε μία προσπάθεια να εξαναγκάσει τους πλοιοκτήτες να επαναδιαπραγματευθούν τα συμβόλαια» όπως αναφέρουν οι FT. Η Cosco υπαναχώρησε όταν τρία πλοία κατασχέθηκαν από τους δικαστικούς κλητήρες. 
Το πρακτορείο Reuters εξηγεί ότι ο στόλος του κινεζικού ναυτιλιακού κλάδου– όπου Cosco και Grand China έχουν ηγετικές θέσεις – έχει υπερδιπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. «Η παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση όμως, έχει οδηγήσει σε υπερπροσφορά πλοίων και σε χαμηλούς ναύλους αναγκάζοντας τις κινεζικές εταιρείες να προχωρήσουν σε κινήσεις θράσους» όπως αναφέρει το πρακτορείο.

Ανώτατο στέλεχος της Grand China αναφέρει στο πρακτορείο πως είναι φυσικό σε δύσκολες περιόδους να καθυστερούνται πληρωμές. «Είναι φυσικό να χρωστάνε οι επιχειρήσεις χρήματα σε άλλες επιχειρήσεις από καιρού εις καιρόν» δήλωσε στο Reuters. Τον προηγούμενο μήνα, ο όμιλος Βαφειά πέτυχε απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του Λονδίνου που «πάγωνε» τα περιουσιακά στοιχεία της Grand China στην Αγγλία και την Ουαλία. Ο Χάρης Βαφειάς δήλωσε στους FT ότι ο όμιλος επέτρεψε να αρθεί η απόφαση όταν η Grand China κατέβαλε κάποιο μέρος των υποχρεώσεών της. Έκτοτε όμως, πάγωσε εκ νέου τις πληρωμές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: